Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013


ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΠΛΗΓΙΑ ΜΟΥ. . (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ)  

Αδυνατώ να προκαλέσω διαφορετικές χροιές στον ήχο που
παράγω. Η αυξομείωση της πίεσης του αέρα με την οποία τον
εξαναγκάζουμε να προσκρούσει πάνω στις φωνητικές μας χορ-
δές, δηλαδή με ορμή ή απαλά, μεταβάλλει τη χροιά του ήχου που
θα παραχθεί. Έτσι, ακούγεται ψιλός, μπασαριστός, βαθύς, τραχύς,
λεπτός, αυστηρός, απαλός, ερωτηματικός ή λόγος άρνησης, κα-
θώς και ήχος θαυμασμού. Με απλά λόγια, τον χρωματίζουμε. Εγώ,
όμως, αδυνατώ να χρωματίσω τον ήχο που παράγω. Στην προσπά-
θεια που καταβάλλω για να μιλήσω αισθάνομαι την ισχύ της σπα-
στικότητας. Μου πιέζει και παράλληλα μου συγκρατεί, με πολλή
δύναμη, όλα τα όργανα και τις ομάδες των μυών που θα πρέπει
να ενεργοποιηθούν και ταυτόχρονα να συνεργαστούν. Σφίγγο-
μαι, ζορίζομαι και κυριολεκτικά κοκκινίζω, αλλά αδυνατεί να πα-
ραχθεί. Εξάλλου, πέρα από το «φρενάρισμα» που ασκεί στους μυς
μου, σταματάει και εμποδίζει την αναπνοή μου. Δεν της επιτρέπει,
δηλαδή, να γίνει φυσιολογική, ούτε σε ένταση, αλλά ούτε σε διάρ-
κεια, ώστε να ενεργοποιήσει τις φωνητικές χορδές μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου